Gelat de iogurt

Gelat de iogurt

Course Postres
Cuisine Mediterrània
Keyword Gelats, Postres
Prep Time 10 minutes
Cook Time 0 minutes
Congelar 3 hours
Total Time 3 hours 10 minutes
Servings 6
Calories 175kcal

Ingredients

  • 200 ml. de nata per a muntar
  • 4 Iogurts naturals sense sucre
  • 4 cull. de llet condensada
  • Menta

Instructions

  • Muntar la nata.
    Batre els iogurts. Afegir la llet condensada, remenar i incorporar la nata amb compte, suaument, que no baixi massa.
    Repartir en copes o bols, tapar amb paper film que toqui la crema, i congelar 2 o 3 hores.
    Retirar 15 minuts abans de servir, i decorar amb menta.

Pastís Sacher

Pastís Sacher

Course Postres
Cuisine Austríaca
Keyword internacional, Pastissos, Postres, Xocolata
Prep Time 30 minutes
Cook Time 50 minutes
Refredar 3 hours
Total Time 4 hours 20 minutes
Servings 8
Calories 440kcal

Ingredients

  • 150 g. de mantega en pomada
  • 6 Ous grossos
  • 325 g. de xocolata negra 70% cacao
  • 110 g. de sucre llustre
  • Essència de vainilla
  • 115+215 g. de sucre
  • 150 g. de farina
  • Melmelada d´albercoc

Instructions

  • Batre força el sucre llustre amb la mantega, fins blanquejar. Afegir una culleradeta d´essència de vainilla i remenar bé. Incorporar els rovells i tornar a batre.
    Desfer 150 g. de xocolata al Bany Maria o al microones, i deixar refredar.
    Muntar les clares a punt de neu amb 115 g. de sucre. Afegir la farina tamisada i incorporar amb compte, suaument. Barrejar amb els rovells i la xocolata, amb molt de compte que no baixin les clares.
    Abocar a un motlle rodó greixat, allisar la superfície i coure al forn preescalfat a 180º 40-45 minuts.
    Retirar del forn, deixar temperar, desemmotllar i deixar refredar del tot sobre la reixeta. Un cop fred, tallar la part superior, per a allisar i donar la volta al pastís, així ens queden llises les dues cares. Obrir per la meitat i farcir amb força melmelada.
    Fer bullir 150 ml. d´aigua amb 215 g. de sucre, remenant a foc mitg uns minuts, fins fer un almívar. Deixar reposar fora del foc, i quan sigui tebi, afegir 175 g. de xocolata i remoure bé fins fer la cobertura.
    Col.locar el pastís sobre la reixeta i banyar amb la cobertura, cobrint laterals i tot.
    Reservar mínim 2 hores a la nevera abans de servir.